30 sierpnia 2008

Środkowy przycisk myszy otwiera Moje Dokumenty

Jestem debilem.

Dzisiaj znowu podkusiło mnie, żeby przepiąć kabelek od myszy z jednego wejścia USB na inne, i mój komputer znowu oszalał. Wszystko działało w miarę dobrze, ale okazało się właśnie, że środkowy przycisk myszy otwiera "Moje dokumenty", a skróty ALT+C i ALT+E otwierają kalkulator i Excela, zamiast pisać polskie literki "ć" i "ę".

Spędziłem więc dwie godziny bluzgając, wypinając, wpinając, resetując i reinstalując rozmaite sterowniki, a nade wszystko - szukając rozwiązania problemu w Internecie, a nie przyszło mi do głowy poszukać w historii własnego bloga...

Bo miałem ten problem już parę miesięcy temu i wtedy wpadłem dokładnie na to samo rozwiązanie, co dzisiaj - zabijać z menedżera zadań proces za procesem, aż znajdę ten, odpowiedzialny za podpinanie się pod skróty. I gnoja znalazłem...

Więc niniejszym podaje raz jeszcze rozwiązanie problemu, tym razem z paroma alternatywnymi odpisami objawów, aby pajączki Googla i innych mogły mnie skatalogować dla potomnych:

Środkowy przycisk myszy otwiera Moje Dokumenty
ALT+C uruchamia mi kalkulator.
ALT+E otwiera mi Excela.
Jak to wyłączyć?

Rozwiązanie: Gnojek, który podpina się pod klawiaturę, nazywa się MMkeybd.exe i znajduje się w katalogu Windowsa, natomiast za jego automatycznie uruchamianie odpowiedzialny jest, jak zwykle, po stokroć przeklęty rejesrt Windowsa. Żeby więc gnoja posłać do piachu, należy otworzyć regedit i wyszukać rekord MMkeybd.exe (ja go znalazłem w pod nazwą HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run pod nazwą Office Keyboard, a jego wartością była właśnie ścieżka do pliku MMkeybd.exe) i cały rekord po prostu należy wywalić.

I wtedy wszystko będzie działać cacy :)

3 komentarze:

Liliana Ziolek pisze...

Jeśli chodzi o zarządzanie autostartem i innymi tym podobnymi rzeczami, to zamiast grzebać bezpośrednio w rejestrze, polecam Sysinternals (albo S. Suite) od Microsoftu (a konkretnie do tego zadania: Autoruns).

Unknown pisze...

Dzięki BARDZO!!! trzy dni szukałem rozwiązania, no i znalazłem twoją radę, która uleczyła moje narzędzie pracy:-)))
Zapraszam na www.blog.coolbas.com

mr.hemisz pisze...

Dzięki za podpowiedź, dziś miałem podobny problem naszukałem się rozwiązania niczym dzika norka...
Generalnie miale problem tylko z mała literka ć i ę ale nie było do nich przypisanych żadnych aplikacji.

U mnie rozwianiem było wywalenie aplikacji do Broadcom 802.11 Network Adapter Wireless Network Controller

Pozdrawiam
Mr.Hemisz